پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تیتر ۲۰/ یادداشت
هلدینگ فولاد مبارکه با در اختیار داشتن مجموعه‌ای مختلف در تلاش است تا نیاز صنایع پایین دستی به مواد اولیه و تولید محصول با ارزش افزوده را تامین کند.  
کد خبر: ۶۷۸۲۳

تیتر 20- توسعه صنعتی یکی از پایه های توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه محسوب می شود. صنعت فولاد نیز در این بین یکی از صنایعی است که می تواند با ایجاد ارزش افزوده در طول زنجیره خود منجر به توسعه هرچه بیشتر در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی شود.


در همین راستا توسعه صنعت فولاد در دستور کار دولت ها قرار گرفت تا با تلاش های صورت گرفته در دو دهه اخیر این صنعت بتواند در سال 1404 به تولید 55 میلیون تن فولاد برسد. اما تنها افزایش تولید شمش در اولویت این برنامه قرار ندارد بلکه تلاش بر این است که با توسعه صنعت فولاد مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دست تامین شود.


 درواقع مهمترین اولویت دولت ها توسعه زنجیره ارزش فولاد است تا بتوان با تولید محصولاتی در پایین دست شاهد افزایش ارزش افزوده و همچنین اشتغالزایی بیشتر بود.


در این بین برخی واحدهای تولیدی فولاد عزم خود را جزم کرده تا بتوانند سهم بیشتری در این زنجیره ارزش داشته باشند.


 فولاد مبارکه یکی از مجموعه هایی است که با توسعه زیرمجموعه های خود تلاش بر آن داشته تا سهم بسزایی در این زنجیره ایفا کرده و بتواند یکی از تامین کنندگان اصلی صنایع پایین دستی محسوب شود و حتی با بهره برداری از برخی پروژه های آن همچون پروژه نورد گرم دو، کشور از واردات ورق بی نیاز می شود.
 امروز فولاد مبارکه یکی از اصلی ترین تامین کنندگان مواد اولیه صنایع مهمی همچون خودروسازی، لوازم خانگی، نفت و گاز و... است که در توسعه هر کدام از آنها نقش پررنگی دارد. 


امروز صنعت خودروسازی که تلاش می کند خود را به استاندارد های جهانی نزدیک کند از اصلی ترین مشتریان فولاد مبارکه محسوب می شود و ورق مورد نیاز این صنعت از طریق این شرکت تامین می شود. 


صنعت لوازم خانگی که در شرایط تحریمی توانست با برندهای جهانی وارد رقابت شود نیز از اصلی ترین مصرف کنندگان ورق های رنگی فولاد مبارکه محسوب می شود. در کنار این صنایع، فولاد مبارکه یکی از تولید کنندگان اصلی ورق های مورد نیاز خطوط انتقال نفت و گاز محسوب می شود.


نگاهی به صنایع پایین دستی و توسعه های رخ داده در آنها به خوبی نشان می دهد که فولاد مبارکه یکی از بازیگران اصلی توسعه های صنعتی کشور محسوب می شود که ارزش افزوده در زنجیره ارزش فولاد را چندین برابر کرده است. 


عملکرد فولاد مبارکه نشان می دهد به هر میزان تولیدات در بالا دست به استانداردهای جهانی نزدیک باشد در پایین دست محصولی با ارزش افزوده بیشتری تولید می شود. 


درواقع برنامه ریزی های فولاد مبارکه می تواند توسعه هر چه بیشتر در پایین دست را رقم زند که خوشبختانه این نگاه در فولاد مبارکه وجود داشته و طرح های توسعه ای این مجموعه به سمت توسعه سبد محصولاتی آن در حرکت است.

ارسال نظرات
موضوعات روز